Podstawowym elementem każdego wózka jest jego rama, zwana też ostojnicą, która wsparta jest sprężyście na zestawach kołowych poprzez więzy łożyskowe, czyli łożyska główne (maźnice), układy prowadzenia zestawów kołowych i usprężynowanie I-ego stopnia. W ramie mieszczą się wszystkie mechanizmy i urządzenia wózków, takie jak elementy mechaniczne wózka, służące do przenoszenia sił pociągowych, amortyzacji drgań, prowadzenia zestawów kołowych itp. oraz zespoły napędowe i elementy układu hamulcowego.
Rama wózka musi być wytrzymała na obciążenia statyczne i dynamiczne. Musi być dostatecznie sztywna i możliwie lekka. Jej kształt jest zależny od liczby zestawów kołowych oraz ich prowadzenia, typu układu przenoszenia sił pociągowych, sposobu usprężynowania, rodzaju zastosowanych układów napędowych i hamulcowych, prędkości konstrukcyjnej itp.
Ramy wózków wiążą w jedną całość konstrukcyjną zestawy kołowe, zespoły napędowe i zespoły hamulcowe. Konstrukcja ram decyduje o bezpieczeństwie jazdy i niezawodności całego pojazdu.
Ramy odpowiadają też, jak było wcześniej wspomniane, za wsparcie nadwozi oraz pośredniczą w przenoszeniu na nie sił pociągowych – są elementami pośredniczącymi między zestawami kołowymi, a nadwoziem.
Prowadzimy sprzedaż i serwis ram oraz osprzętu:
• Ramy nowe i staroużyteczne (po badaniach na wichrowatość)
• Sprężyny
• Ślizgi
• Gniazda czopów skrętu
Po ofertę zapraszamy do kontaktu z naszym przedstawicielem handlowym!
ul. Duchnicka 3
01-796 Warszawa
Tel.: +48 22 569 80 80
E-mail: via@viacargo.pl
Internet: www.viacargo.pl
ul. Duchnicka 3
01-796 Warszawa
Tel.: +48 22 569 80 80
E-mail: via@viacargo.pl
Internet: www.viacargo.pl
ul. Duchnicka 3
01-796 Warszawa
Tel.: +48 22 569 80 80
E-mail: hsl@hsl.pl
Internet: www.hsl.pl